En el fascinant món de l’educació, s’ha obert una nova conversa sobre els telèfons mòbils, i sembla que és hora de repensar com els incorporem a les escoles.

És aquí on entra una proposta interessant: la prohibició dels mòbils durant el pati i el menjador per fomentar la socialització dels nens i nenes.

No es tracta només de desconnectar, sinó de crear connexions més profundes entre els més petits.

Per què aquesta decisió?

Els nens han de socialitzar amb els seus iguals, sent conscients de la dependència actual dels telèfons mòbils. Però, aturem-nos un moment! No es tracta de demonitzar la tecnologia, sinó d’equilibrar la balança i assegurar-nos que els joves adquireixin habilitats socials essencials.

Reflexions sobre la pandèmia i la digitalització:

La pandèmia ha provocat una «desescalada social en l’ús de les noves tecnologies» en el sistema educatiu.

Tot i això, cal posar la cap freda i reconèixer que la digitalització també ofereix solucions en l’àmbit educatiu. Així, es demana «no demonitzar la digitalització» i trobar un equilibri per permetre que els joves es formin i adquireixin coneixements essencials.

Conseqüències i mirar al futur:

En aquest context, sorgeix una qüestió vital: com podem mantenir l’interès dels estudiants per les carreres STEM i assegurar-nos que no retrocedim de manera acusada? Aquest és un desafiament que va més enllà de les fronteres d’Espanya i afecta pràcticament tots els països.

Mirant cap al futur de l’educació:

Tot i els resultats menys encoratjadors en l’últim Informe PISA, no hem de caure en una visió derrotista o pessimista del sistema educatiu.

És hora d’actuar, col·laborar amb les comunitats autònomes i implementar plans de reforç especialment en comprensió lectora i matemàtiques. Tenim el temps i l’oportunitat per millorar les posicions i construir un futur educatiu més brillant.

Així, amb aquesta proposta, ens preguntem: com podem crear un equilibri entre la tecnologia i les habilitats socials?

Com podem inspirar els estudiants a abraçar les ciències i les matemàtiques sense perdre l’encant pel món digital?

Aquestes preguntes criden a la reflexió i a la col·laboració entre tots els actors de l’educació.